Amb el feixisme ni un pas enrere!

160505134643_tess_asplund_624x351_pa_nocreditLa crisi econòmica i la incapacitat per part d’una Unió Europea per dissenyar una política d’acollida de refugiats, ha esdevingut un pacte de la vergonya amb Turquia, i ha propiciat el creixement d’ideologies xenòfobes a tota Europa. L’amenaça de l’auge de partits extremistes populistes es tradueix en una Europa intolerant, xenòfoba i racista. Una Europa que defensa la lliure circulació de mercaderies i capital i restringeix el pas a les persones.

Hem vist com paral·lelament a la majoria d’estats de l’U.E han anat ressorgint antics partits polítics d’extrema dreta que aprofitant els estralls de la crisi han adoptat noves formes, discursos, i estètiques més amables per promoure les velles actituds xenòfobes, i feixistes. És així com el racisme ha deixat pas a la islamofòbia, convocant manifestacions feixistes arreu d’Europa contra les persones refugiades.

Malaurhttp://www.elpunt.catadament aquests fets també s’estan reproduint en l’entorn de la nostra realitat més propera. Poc a poc, tornen a prendre força els antics discursos postfranquistes i ultranacionalistes  aprofitant la situació econòmica, la corrupció sistemàtica de la nostra classe política, o l’auge de l’independentisme.

Es creen noves formacions polítiques ultradretanes com són  Respeto a Coma-ruga, s’organitzen actes com els de la Llibreria Europa al Barri de Gràcia, el de Societat Civil Catalana a la UAB, o el de l’entitat Somatemps a Sabadell.

Estem tornant ha veure al Vallès com antics membres de grups de neonazis i Hooligans reapareixen als nostres carrers. Molts d’aquests segurament implicats en les recents agressions a immigrants, persones dels col·lectius LGTBI o els atacs a activistes de moviment socials i les seves seus.

Al Vallès ens tornem a reorganitzar des dels moviments socials i antifeixistes per donar resposta a aquest nous atacs i agressions. Un exemple clar ha estat la manifestació multitudinària que es va realitzar a Sabadell en resposta a les agressions que havien patit entitats i activistes d’aquesta ciutat o l’acte de presentació de la nova Plataforma Antifeixista de la Universitat Autònoma de Barcelona.

El passat 28 d’abril davant d’una altra amenaça d’aquests neonazis a l’Obrera, aquest cop ja eren més de 60, la policia es va desplegar i no només no els registraven ni els demanaven identificar-se com acció dissuasòria, si no que els protegien amb escopetes de possibles agressions dels veïns i veïnes que protestaven per la seva presència, el mateix va passar a Bellaterra i en altres actes on han anat apareixent.

Ahir a Castellar del Vallès ens vam aixecar amb una nova agressió per part d’aquests subjectes. Van fer pintades amenaçadores als voltants de les entitats autogestionades de Cal Gorina i  la Biblioteca de l’Assemblea Llibertaria.

Al poc coneixem que la directora de la revista satírica “El Jueves”, va ser agredida per un encaputxat després de publicar una portada dedicada als nazis.

Davant de tot això, les administracions que fan? Com afronten el ressorgiment d’aquests moviments? Volem accions i polítiques concretes per acabar amb la impunitat i la proliferació d’aquests individus als nostres pobles i ciutats!

Fill in your details below or click an icon to log in:

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s