BASES REGULADORES DE LA CONVOCATORIA DEL CONCURS: Instagram del revés “Donem-li la volta a les xarxes socials”

1. Àmbit

L’Associació Socioeducativa Fil per Randa amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castellar del Vallès organitza un concurs de fotografia i vídeo digitals, sota el lema “Donem-li la volta a les xarxes socials”. El concurs pretén que prenguem consciència de que a part de l’ús de les xarxes socials com instrument per mostrar-se un mateix, també poden ser una eina molt útil i poderosa per mostrar el que està passant al nostre voltant, de donar a conèixer als demés el que ens interessa o ens preocupa.

2.    Objecte i publicació

L’objecte d’aquestes bases és la regulació del concurs de fotografia i vídeo “Donem-li la volta a les xarxes socials, amb el que es vol donar a conèixer aquest altre ús de les noves tecnologies.

D’acord amb l’objecte de la convocatòria i la temàtica proposada es valoraran tres categories: La foto o vídeo més original, la més artística i la més quotidiana.

També es valorarà la creativitat i la inventiva dels diferents treball presentats.

Les fotografies i els vídeos rebuts en el marc del concurs seran publicats al perfil d’Instagram: https://www.instagram.com/concursinstadelreves/ i a la pàgina web de l’associació: www.associaciofilperranda.org on s’anirà fent el seguiment del concurs.

3.     Participants

Podran participar del concurs els joves d’entre 14 i 29 anys. Els participants han de ser els autors materials de la fotografia o vídeos digitals. Els treballs han de ser originals per poder-ne comprovar l’autoria.

4.     Règim d’atorgament

El règim d’atorgament dels premis serà el de concurrència competitiva entre totes les fotografies i els vídeos participants.

5.     Temàtica

Les principals línies dels treball presentats haurien de poder encabir-se dintre d’aquests tres temes:

-El meu lleure. Aquí es vol que compartiu quines activitats feu en el vostre temps lliure. Quines son les vostre inquietuds lúdiques, creatives o esportives(música, dansa, circ..).

-Moments de cultura i poesia visual. Aquest apartat englobaria aquells treballs que giren en el sentit purament creatiu i artístic. Més centrats en expressar una idea, transmetre una inquietud o tema que sigui del vostre interès.

-Moments de “Chill”o relax. Imatges que transmetin idea del quotidià, del teu dia dia, de que fas per cercar moments de desconnexió.

6.    Requisits de participació

a) Admissió d’obres

Cada participant podrà presentar tantes fotografies i vídeos digitals com vulgui. Les fotos i els vídeos han de ser inèdits i no haver estat premiats en cap altre concurs.

Les fotografies i vídeos s’hauran de penjar al perfil propi d’Instagram de cada usuari i etiquetar-les amb el hashtag  #Instagramdelrevés, alhora que es menciona a @associaciofilperranda a la publicació.

Es pot participar també enviant les fotografies i vídeos al correu electrònic: associaciofilxranda@gmail.com, fent constar el nom i cognoms del participant.

En el termini d’una setmana després de la recepció del correu electrònic, la fotografia o vídeo participant es penjarà al perfil d’Instagram del concurs i s’enviarà un avís conforme la participació ha estat efectiva al mateix correu electrònic des del qual s’ha rebut la fotografia o vídeo.

La participació en el concurs implica l’acceptació de les condicions d’Instagram.

b) Requisits tècnics de la participació per correu electrònic

Pel que fa a les fotografies digitals enviades per correu electrònic han de ser en format JPG i alçada mínima de 800×600 píxels respectivament i un pes màxim de 2,5MB.

Pel que fa als vídeos la durada màxima ha de ser de 60 segons, la resolució mínima de 600×315 píxels / 600×600 píxels. El tamany màxim ha de ser de 1,75 GB.

7.    Termini de presentació

El termini per presentar les fotografies o vídeos serà del 15 de novembre al 31 de desembre del 2016.

8.    Jurat

El jurat es constituirà per una Comissió formada per noies i nois representants de les associacions de joves de Castellar del Vallès (Fòrum Jove, Taula Acció, Fil per Randa) i un/a fotògraf professional del poble.

Aquesta Comissió valorarà sota els criteris del punt 2 d’aquestes bases quin serà el treball guanyador per cada categoria.

L’Organització i la comissió tècnica es reserven la facultat de resoldre qualsevol incidència o eventualitat no prevista en aquestes bases.

9.  Veredicte

Hi haurà un guanyador/a per a cadascuna de les categories: La foto o vídeo més original, la més artística i la més quotidiana.

El resultat es farà públic a partir del 23 de gener del 2017 a través de la pàgina web de l’associació i el perfil d’Instagram del concurs. També és publicarà al facebook, Twitter i Instagram de Fil per Randa.

10.   Premis

La dotació econòmica serà de 255€ que es repartiran en forma de tres vals de regals, un per cada categoria, per valor de 85€ cadascun.

10.1. Procediment d’acceptació dels premis

l’organització es posarà en contacte amb els guanyadors, els quals, a través de l’email associaciofilxranda@gmail.com, hauran de confirmar la seva voluntat d’acceptar el premi en el termini màxim de 7 dies naturals i facilitar el seu nom i cognoms, el DNI i un telèfon de contacte i, en el cas dels participants a través d’Instagram, adjuntaran la imatge original que ha resultat guanyadora.

En cas que el guanyador no respongui en el termini indicat per acceptar el premi, si no compleix totes o algunes de les normes d’aquest premi, o no vol o no pot gaudir del premi, el guanyador quedarà descartat i es podrà donar a la persona que hagi quedat classificada a continuació.

11.   Exposició de les obres

Les fotografies i els vídeos participants es podran publicar a Instagram, Facebook i Twitter i altres suports de difusió gestionats per l’associació Fil per Randa. També l’Associació es reserva el dret de fer una exposició presencial que es podria veure a diferents equipaments de Castellar del Vallès sense que comporti cap tipus d’abonament de drets.

A totes les fotografies que es publiquin hi constarà l’autoria.

12.  Propietat intel·lectual

Els drets de les imatges i vídeos seran sempre propietat del seu autor. Pel fet de participar en el concurs, els autors cediran de manera no exclusiva a l’associació Fil per Randa, els drets d’explotació (reproducció, distribució, comunicació pública i transformació, així com la posada a disposició de les imatges a la premsa per recollir si es valora la noticia.